۱۳۹۱ تیر ۲۸, چهارشنبه

انفجار در مركز امنيت ملي سوريه



عكس: AFP
تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرده‌است که یک بمب‌گذار انتحاری، مرکز امنیت ملی در دمشق، پایتخت را هدف حمله قرار داده‌، حمله‌ای که منجر به کشته شدن وزیر دفاع این کشور شده‌است. در واکنش به این حمله، نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای اعلام کردند که این کشور مصمم‌تر از پیش با تروریست‌ها مقابله خواهد کرد. وزیر اطلاع رسانی سوریه هم در تلویزیون دولتی گفت: «ما به دلیل این حمله تروریستی که محکومش می‌کنیم، احساس غم، درد و خشم می‌کنیم»

گروه بین‌الملل‌- تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرده‌است که یک بمب‌گذار انتحاری، مرکز امنیت ملی در دمشق، پایتخت را هدف حمله قرار داده‌، حمله‌ای که منجر به کشته شدن وزیر دفاع این کشور شده‌است.
به گزارش بی.‌بی.‌سی، سپهبد داوود راجحه، وزیر دفاع سوریه بلند‌پایه‌ترین مقام سوریه است که از آغاز درگیری‌ها در سال گذشته کشته شده‌است.
خبرگزاری رویتر نیز گزارش کرده که آصف شوکت، معاون وزیر دفاع و شوهر خواهر بشار اسد، ريیس‌جمهوری سوریه هم در این حمله کشته شده‌ است. این انفجار هنگامی رخ داد که مسوولان بلندپایه امنیتی و چند وزیر در این مرکز حضور داشتند. گزارش شده است که در جریان حمله انتحاری دیروز دمشق، ابراهیم شعار، وزیر کشور و هشام اختیار، ريیس مرکز امنیت ملی و چند مقام دیگر دولتی مجروح شده‌اند. جزئیات بیشتری در مورد شمار کشته‌شدگان و مجروحان دیگر این رخداد منتشر نشده‌است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر