۱۳۹۱ مهر ۱۹, چهارشنبه

اعدام پنج زندانی

اعدام پنج زندانی در شیراز: امروزشانزدهم مهر ماه دو نفر در ملاء عام و سه نفر در زندان عادل آباد شیراز به دار آویخته شدند.
حقوق بشر ایران، ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۱: رسانه های رسمی ایران امروز از اعدام پنج زندانی در شیراز خبر دادند. بنا به این گزارش ها اعدام دو نفر از این زندانیان در ملاء عام بوده است.
به گزارش تارنمای رسمی دادگستری استان فارس این زندانیان با نامهای ع-پ به اتهام حمل ۱۸۵ کيلوگرم هروئين و ۷۲ کيلوگرم کراک، ع-ک به اتهام شرکت در فروش ۳۹ کيلو و ۸۰۰ گرم ترياک و حمل ۹ کيلو و ۹۶۰ گرم ترياک، م-الف به اتهام حمل۴ کيلوگرم هروئين، الف-س به اتهام نگهداري و فروش ۲۹ کيلوگرم حشيش و فروش بيش از ۱۴ کيلوگرم ترياک و ع-ذ به اتهام نگهداري ۲ کيلوگرم هروئين با حکم دادگاههاي انقلاب اسلامي شيراز ، فسا و ني ريز به اعدام محکوم شدند. این گزارش ادامه داد: " اين احکام پس از تأييد دادستان کل کشور و طي مراحل قانوني و رد شدن تقاضاي عفو و بخشودگي متهمان با موافقت رياست قوه قضاييه صبح امروز با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، سه نفر از آنان در محل زندان عادل آباد شیراز و دو نفر نیز در ملأ عام و در میادین شهر شیراز به دار مجازات آویخته شدند".
به گزارش بی بی سی ذبیح الله خدائیان، رئیس کل دادگستری فارس به تلویزیون دولتی ایران گفته است که دو نفر از این قاچاقچیان به جرم حمل و نگهداری دو کیلوگرم هروئین فشرده و خرید و فروش ۲۵۷ کیلوگرم هروئین در ملاعام در محل دروازه قصابخانه شیراز اعدام شده اند.
بر اساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایراندر مورد اعدام در سال ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۸۰ در صد از ۶۷۶ نفر اعدام شده درسال ۲۰۱۱ در ایران، به اتهام جرائم مربوط به مواد مخدر به مرگ محکوم شده بودند. این در حالیست که مشخصات کامل فقط ۹ در صد از این افراد اعلام شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر