۱۳۹۱ اسفند ۹, چهارشنبه

وضعیت وخیم چهار تن از بازداشت شدگان عاشورای ۸۸


Photo: ‎وضعیت وخیم چهار تن از بازداشت شدگان عاشورای ۸۸
http://seyedhanifsajedi.blogspot.com/2013/02/blog-post_27.html‎ به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، احمد دانشپورمقدم زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین که از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده، با تشدید بیماری کولون مجددا دچار خونریزی روده بزرگ گشته و در شرایط وخیمی بسر می‌برد.
مسئولین تا کنون از اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان جهت معالجه طفره رفته و علت این کار خود را امتناع این زندانی سیاسی از پوشیدن لباس فرم زندان که بصورت گزینشی به تن برخی از زندانیان می‌شود عنوان نموده‌اند.

احمد دانشپورمقدم از بازداشت شدگان وقایع ۶ دی ماه ۱۳۸۸ (عاشورا) می‌باشد که در دادگاه انقلاب تهران به اتهام "هواداری از سازمان مجاهدین خلق و شرکت در تجمعات" به اعدام محکوم شده و حکم وی نیز در شعبه ۳۶ تجدید نظر به تایید رسیده است. این حکم هیچ‌گاه به ایشان ابلاغ نشد و تنها به وکیل تسخیری وی ابلاغ گردید که از هویت این وکیل هیچ‌گونه اطلاعی در دست نیست.

احمد دانشپورمقدم به همراه پدر ۶۸ ساله‌اش محسن دانشپورمقدم و مادر ۵۸ ساله‌اش مطهره بهرامی و دو تن از نزدیکان به نام ریحانه حاج ابراهیم دباغ و هادی قائمی روز عاشورا، ششم دی‌ماه در منزلشان بازداشت شدند و در یک پروسه قضایی مغشوش و پنهانی محسن و احمد به اعدام و مطهره بهرامی حقیقی به ۱۰ سال زندان همراه با تبعید به زندان رجایی‌شهر کرج، ریحانه حاج ابراهیم دباغ به ۱۵ سال زندان با تبعید به زندان رجایی شهرکرج و هادی قائمی به ۱۵ سال زندان با تبعید به زندان گنبدکاووس محکوم شدند.

وضعیت جسمی نامناسب مطهره بهرامی حقیقی و مریم اکبری منفرد در بند زنان سیاسی زندان اوین 
همزمان ندای سبز آزادی گزارش داده است که مطهره بهرامی حقیقی، زندان سیاسی ۶۰ ساله که به پوکی استخوان و سیاتیک مبتلااست وبیش از ۲ماه است که امکان حرکت کردن را ندارد و کارهای شخصی خود را نیز به سختی انجام می دهد با این وجود دادستان با مرخصی درمانی این زندانی مخالفت می کند.

همچنین مریم اکبری منفرد دیگر زندانی سیاسی بند زنان سیاسی زندان اوین نیز با وجود انجام عمل جراحی صفرا و وضعیت جسمی نامناسب از مرخصی محروم است.

وی به دلیل تداخل زمان ملاقات با مدرسه فرزندش از ملاقات وی محروم است اما مسئولین دادستانی از مرخصی وی برای درمان و دیدار خانواده اش مخالفت می کنند. مریم اکبری منفرد در تاریخ ۱۰ دی ماه سال ۱۳۸۸ در جریان حوادث عاشورا بازداشت شد.

بر اساس گزارش ها، دادگاه خانم اکبری منفرد در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در تاریخ ۱۱ خرداد ماه ۱۳۸۹ اکبری منفرد به ۱۵ سال زندان و تبعید در زندان رجایی‌شهر محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر